Głównym punktem naszej oferty są działania związane z rozwojem kompetencji pracowników, dzięki którym osiągają oni wysokie wyniki w pracy.
Poprzez rozwój kompetencji rozumiemy:
- zwiększenie wiedzy pracownika (to co pracownik wie)
- zwiększenie umiejętności pracownika (to co pracownik potrafi)
- zmianę postawy pracownika (pracownik chce i jest gotowy wykorzystać wiedzę i umiejętności podczas pracy)
Działania rozwojowe w postaci szkoleń i coachingu poprzedzamy diagnozą kompetencji. W wyniku tej diagnozy określamy poziom danej kompetencji i identyfikujemy luki kompetencyjne pracowników i zespołów pracowniczych. Na tej podstawie określamy cele działań rozwojowych, dobieramy ich formę (szkolenia, coaching, moderacja) i projektujemy ich treści (program szkolenia). By zwiększyć efektywność działań rozwojowych zapewniamy dalsze wsparcie pracowników/zespołów pracowniczych bezpośrednio w miejscu pracy w postaci coachingu on the job, szkoleń indywidualnych czy też moderowania spotkań zespołów pracowniczych. Poprzez te działania pomagamy pracownikom i całym zespołom pracowniczym wdrożyć poznane metody i narzędzia bezpośrednio w miejscu pracy.
Rozwijamy kompetencje pracowników w obszarach:
Kompetencje menedżerskie
Prowadzenie innych do skutecznej realizacji celów |
- Kierowanie pracownikami - Wyznaczanie celów i ocena realizacji celów (zarządzanie przez cele) - Motywowanie pracowników - Udzielanie informacji zwrotnej i ocenianie pracowników - Prowadzenie rozmów pracowniczych - Budowanie zespołu i jego rozwój - Rozwiązywanie konfliktów - Rozpoznawanie i przeciwdziałanie mobbingowi - Selekcja i rekrutacja pracowników - Badanie potrzeb rozwojowych i tworzenie ścieżek rozwoju pracowników - Prowadzenie zebrań pracowniczych |
- Szkolenia grupowe
- Treningi umiejętności
- Szkolenia indywidualne - Coaching
- Training on the job - szkolenia w miejscu pracy |
Kompetencje strategiczne Planowanie i skuteczna realizacja celów |
- Zarządzanie sobą w czasie - Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji - Kreatywność i twórcze myślenie - Automotywacja i stawianie sobie celów |
|
Kompetencje społeczne Znajdowanie porozumienia z innymi w procesie realizacji celów |
- Komunikacja interpersonalna - Negocjacje - Rozwiązywanie konfliktów - Perswazja, wywieranie wpływu i obrona przed manipulacją - Praca zespołowa - komunikacja i współpraca w zespole pracowniczym - Prezentacja i wystąpienia publiczne - Prowadzenie zebrań |
|
Kompetencje osobiste Pokonywanie własnych słabości by osiągnąć zaplanowane cele |
- Asertywność - Inteligencja emocjonalna - Radzenie sobie ze stresem - Autoprezentacja |
|
Kompetencje międzykulturowe Pokonywanie barier we współpracy wynikających z różnic międzykulturowych |
- Komunikacja międzykulturowa - Współpraca z Niemcami - Współpraca z Polakami |
Rozwijamy kompetencje zespołów pracowniczych w obszarach:
Kompetencje zespołowe
Współpraca dla skutecznej realizacji celów |
- Tworzenie zespołu (przygotowanie pracowników do pracy w zespole, np. określanie celów, zasad, etc.) - Komunikacja i współpraca w zespole - Rozwiązywanie problemów - Rozwiązywanie konfliktów |
- Szkolenia zespołów pracowniczych - Moderacja spotkań zespołów pracowniczych (określanie zasad współpracy, etc.) - Warsztaty wypracowania rozwiązań istniejących problemów/konfliktów - Teambuilding - Coaching koleżeński (Kolegialle Beratung) - Teamcoaching |
Kompetencje międzykulturowe Czynienie z różnic międzykulturowych siły w procesie realizacji celów |
- Komunikacja w polsko-niemieckich zespołach międzykulturowych - Rozwiązywanie konfliktów w polsko –niemieckich zespołach międzykulturowych |
Wspieramy organizacje w obszarach:
Wprowadzanie zmian i nowych systemów zarządzania zasobami ludzkimi |
- wprowadzania systemu zarządzania przez cele - wprowadzania systemu ocen pracowników - wprowadzania polityki antymobbingowej |
Szkolenia dla zarządu i kadry menadżerskiej z zakresu: - zarządzania przez cele - ocen pracowników - przeciwdziałania mobbingowi Warsztaty wypracowania polityki antymobbingowej |
Wprowadzanie usprawnień na płaszczyźnie organizacji |
- tworzenia przyjaznego środowiska pracy poprzez eliminację stresorów tkwiących w organizacji - wprowadzania standardów dotyczących np. przebiegu zebrań (ujednolicenie sposobu prowadzenia zebrań) |
- Moderacja warsztatów identyfikujących czynniki stresogenne tkwiące w organizacji, wypracowanie sposobów eliminacji/redukcji stresorów (kółka zdrowia, niem. Gesundheitszirkel) - Moderacja warsztatów związanych z wypracowaniem standardów |